تابه‌حال به تهدیدات سفرهای خارجی فکر کرده‌اید؟

آرامش خاطر در سفر

بیمه مسافرتی از بیمه‌گزاران در برابر حوادث احتمالی سفر محافظت می‌کند

پوشش های متنوع

منظور از پوشش، خساراتی است که در صورت وقوع حوادث و خطرات، توسط شرکت بیمه حمایت خواهند شد.

کاهش هزینه های پزشکی

هزینه‌های پزشکی در بعضی از کشورها بسیار سنگین است و استفاده از آنها بدون پشتیبانی شرکت‌های بیمه‌ای بسیار گران تمام می‌شود.

با خیالی آسوده سفر کنید

بیمه مسافرتی شاخه ای از بیمه اشخاص می باشد که برای پوشش هزینه های پزشکی، کنسل شدن سفر، گم شدن اسناد و مدارک و چمدان، حادثه های پرواز و دیگر ضررهای احتمالی ناشی از مسافرت، در نظر گرفته شده است. بیمه مسافرتی معمولا در زمان رزرو یک سفر، اختصاص داده می شود و در طول مدت همان سفر پوشش ارائه می دهد.

در سفر نیز همراه شما هستیم

بیمه مسافرتی مزایای زیادی برای بیمه‌گزاران ایجاد می‌کند و تهیه کردن آن برای سفرهای خارج از کشور امری حیاتی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر فرم زیر را تکمیل نمایید

۹۴۵+ بررسی

قبلاً عضو هستید؟ ورود

چرا به بیمه مسافرتی نیاز داریم؟

به طور کلی مقرون به صرفه است

در حالت کلی وقتی برای بلیط هواپیما، هتل، هزینه های روزانه و … هزینه می کنید ممکن است خرید بیمه ی مسافرتی یک ضرورت به نظرتان نیاید و فقط یک هرینه ی اضافی باشد اما فوایدی در طوا یفر دارد که این هزینه ارزشش را دارد. به جای اینکه در سفر مدام نگران حوادثی باشید که اتفاق افتادن یا نیفتادنشان دست شما نیست مثل کنسل شدن پرواز یا خدمات پزشکی، پرداخت یک هزینه ی کم می تواند خیالتان را از هر جهت راحت کند.

پیش بینی حوادث غیر ممکن است

حتی اگر بهترین و دقیق ترین برنامه را هم چیده باشید، تضمینی برای اینکه برنامه تان به همان منوال پیش برود، وجود ندارد. بیماری، تاخیر پرواز، کنسل شدن پرواز و حتی نا آرامی های سیاسی در مقصدی که پیش رو دارید، می تواند باعث بی پول شدن شما بشود. اگر خودتان دلیل خوبی برای کنسل کردن سفرتان داشته باشید و یا عوامل مهم بیرونی شما را از سفر کردن باز نگه دارند، بیمه مسافرتی به شما کمک می کند تا هزینه هاتیان را جبران کنید.

وقتی وسیله ای گم یا دزدیده شود

حتی اگر تمام حواستان را جمع کنید که وسایل با ارزش، چمدان و متعلقاتتان را امن نگه دارید، حوادث ناخواسته می تواند باعث گم شدن یا دزدیده شدن وسایلتان شود. بعضی وقت ها، چمدان ممکن است در فرودگاه گم شود و در نتیجه مجبور باشید تا چندین روزتان را بدون لباس و وسایل دیگر بگذرانید و در بدترین حالت ممکن است کل سفرتان طول بکشد. اگر این اتفاق بیفتد، بیمه ی مسافرتی می تواند جبران خسارت کند.

ارزش آرامش ذهن

یکی از بزرگترین مزیت های بیمه ی مسافرتی، آرامشی است که به شما در حین سفر می دهد. به جای اینکه برای هر پیشامدی استرس بگیرید، می توانید راحت به لذت بردن از سفرتان بپردازید و مطمئن باشید که در مواقع ضروری چیزی هست که شما را کاور کند.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

 

پوشش همان خساراتی است که شرکت بیمه گر در هنگام وثوع حادثه به بیمه شده می پردازد. در پوشش ها مشخص می شود در صورت چه نوع حادثه ای چه نوع خسارتی به بیمه شده داده می شود. با توجه به اینکه شما از کدام شرکت این نوع بیمه را حریداری می نمایید پوشش های متنوعی نیز دریافت خواهید کرد. موارد زیر تمام پوشش‌هایی است که یک شرکت بیمه می‌تواند ارائه دهد:

هزینه‌های پزشکی و بستری شدن هنگام بروز حادثه

با داشتن بیمه مسافرتی هزینه های ناشی از بیماری و یا حادثه خاصی تحت پوشش می باشد و شما می توانید آسوده خاطر باشبد. شرکت کمک‌رسان تا سقف تعهدات (که در بیمه‌نامه قیدشده) هزینه‌های مربوط به درمان، بستری شدن، معاینه، جراحی و… را متقبل می‌شود. این پوشش دارای فرانشیز می باشد. طبق آمار سایت رسمی شرکت‌های بیمه سامان، پارسیان و پاسارگاد، فرانشیز معادل ۲۵ یورو می باشد. در ثورتی که بیش از ۲۴ ساعت بیتری شوید یا شرایط حاد داشته باشید این مبلغ فرانشیز حذف می شود. برای مثال اگر شخصی در سفر دچار صدمه‌ای جسمی شود که ۱۵۰ یورو هزینه داشته باشد، درصورتی‌که جزو موارد استثنا نباشد، ۱۲۵ یورو از هزینه به عهده شرکت بیمه و ۲۵ یورو به عهده بیمه‌گزار است.

انتقال یا بازگرداندن بیمه‌گزار به کشورش در صورت بروز حادثه

در صورت وقوع بیماری یا حادثه برای بیمه‌گزار، شرکت کمک‌رسان طرف قرارداد با شرکت بیمه ایرانی موظف است اقدامات لازم را برای انتقال بیمار به یک بیمارستان یا مرکز درمانی و یا بازگرداندن او به کشورش انجام دهد. با توجه به وضعیت بیمه‌گزار آسیب‌دیده، نصمیم گیرنده جهت مداوا یا بازگرداندن فرد به کشور بر عهده شرکت کمک رسان می باشد. اگر آسیب ضروری باشد یا بنا به تشخیص تیم پزشکی نیازی به بازگرداندن بیمه‌گزار نباشد، نسبت به انتقال بیمه‌گزار به یک مرکز درمانی مجهز و درمانش اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

همچنین برای انتقال بیمه‌گزار شرکت کمک‌رسان موظف است از مناسب‌ترین روش برای انتقالش استفاده کند.

هزینه‌های ضروری دندان‌پزشکی

بیمه مسافرتی هزینه‌های درمان مشکل دندان را تا سقف مقرر (که در بیمه‌نامه ذکر شده) پرداخت می‌کند. این هزینه‌ها اغلب شامل معالجه دندان‌درد، درمان عفونت و کشیدن دندان است. طبق اعلام بیمه پاسارگاد از سایت رسمی، فرانشیز این پوشش ۲۵ یورو است. مثلاً اگر بیمه‌گزار دچار عفونت دندان شود و مبلغ ۱۰۰ یورو بابت درمان آن بپردازد، ۲۵ یورو از هزینه را بیمه‌گزار و ۷۵ یورو از آن را شرکت کمک‌رسان تقبل می‌کند.

بازگشت اعضای درجه ۱ خانواده به همراه بیمه‌گزار

اگر شخص بیمه‌گزار فوت کند یا دچار بیماری شود که به بیش از ۱۰ روز بستری شدن نیاز داشته باشد، شرکت کمک‌رسان هزینه بازگشت یکی از همراهان درجه اول بیمه‌گزار را پرداخت می‌کند؛ به شرطی که فرد همراه، قادر به بازگشت با وسیله نقلیه خود یا وسیله از قبل تعیین‌شده نباشد.

بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به ایران در صورت فوت

در صورت فوت بیمه‌گزار در سفر، شرکت کمک‌رسان اقدامات لازم را برای انتقال جسد وی به کشور محل اقامت انجام می‌دهد و هزینه‌های موردنیاز را تقبل می‌کند. بیمه مسافرتی در برابر هزینه خاک‌سپاری یا مراسم ترحیم، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌گزار

اگر بیمه‌گزار دچار بیماری شود که بیش از ۱۰ روز نیاز به بستری شدن داشته باشد، شرکت بیمه هزینه‌ی رفت‌وآمد و اقامت یکی از اعضای درجه‌ یک خانواده فرد را به محلی که بستری شده است، تقبل می‌کند. هزینه و مدت زمان اقامت فرد همراه در شرکت‌های مختلف بیمه دارای سقف متفاوتی است.

هزینه بازگشت بیمه‌گزار به کشورش به علت فوت اقوام

اگر یکی از اقوام بیمه‌گزار(تا درجه ۲) حین سفر وی فوت کند و فرد بیمه‌گزار قادر نباشد با وسیله نقلیه خود یا وسیله‌ای که از قبل برای بازگشت رزرو کرده است، بازگردد؛ شرکت بیمه هزینه بازگشت بیمه‌گزار را پرداخت می‌کند. ارائه مدرکی برای اثبات فوت خویشاوند بیمه‌گزار (گواهی فوت و…) الزامی است.

هزینه‌های مربوط به تحویل دارو

درصورتی‌که داروهای ضروری بیمه‌گزار مفقود شود، حتی اگر این داروها قبل از سفر توسط پزشک تجویز شده باشد، شرکت بیمه هزینه ارسال دارو را برای بیمه‌گزار به‌طور کامل پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ و پرداخت هزینه مسائل حقوقی

در حالتی که بیمه‌گزار از نظر حقوقی دچار مشکلی شود، شرکت‌های کمک‌رسان طبق شرایط بیمه‌نامه اقداماتی انجام می‌دهند.

در بیمه مسافرتی پاسارگاد در این پوشش درصورتی‌که بیمه‌گزار به فرد دیگری خسارت وارد کند، شرکت کمک‌رسان هزینه دفاع از بیمه‌گزار را تا سقف ۱۵۰۰ یورو پوشش می‌دهد.

مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارک شناسایی

درصورتی‌که مدارک شناسایی بیمه‌گزار (پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه و…) مفقود شود یا به سرقت رود، شرکت‌های کمک‌رسان هزینه‌های مربوط به صدور المثنی برای بیمه‌گزار را تا سقف مشخصی پرداخت می‌کنند. بیمه مسافرتی پاسارگاد ۲۰۰ یورو است.

 

حواله وجه نقد

درصورتی‌که وجه نقد بیمه‌گزار مفقود شود یا به سرقت برود، با ارائه مدارکی برای اثبات این موضوع (تأییدیه، رسید، شکایت‌نامه و…) می‌تواند تا سقف مشخصی از شرکت کمک‌رسان وجه نقد دریافت کند؛ به شرطی که بیمه‌گزار قبل از سفر در کشور محل اقامت، مبلغ موردنیاز را در قالب چک، حواله یا وجه نقد نزد دفتر رسمی بیمه بسپارد.

این سقف مشخص در بیمه مسافرتی  پاسارگاد ۸۵۰ یورو است. برای مثال اگر تحت پوشش بیمه مسافرتی پاسارگاد باشید و پول خود را در سفر گم کنید؛ درصورتی‌که در ایران تا ۸۵۰ یورو پول در قالب چک، وجه نقد یا حواله نزد شرکت بیمه سپرده باشید، شرکت کمک‌رسان مقدار پول گم‌شده شما را تا سقف ۸۵۰ یورو به شما می‌دهد.

هزینه‌های ناشی از تأخیر در حرکت

درصورتی‌که وسیله نقلیه بیمه‌گزار بیش از حد مشخصی تأخیر داشته باشد، بیمه‌گزار می‌تواند هزینه‌های ضروری اضافی ایجادشده (حمل‌ونقل، اقامت، غذا و…) را تا سقف مشخصی به شرط ارائه صورتحساب، دریافت کند. سقف هزینه‌ها بستگی به میزان تأخیر وسیله نقلیه دارد.

برای مثال برای بیمه مسافرتی  پاسارگاد اگر وسیله نقلیه بیش از ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، طبق موارد زیر شرکت کمک‌رسان هزینه خسارات را پرداخت می‌کند:

  • بین ۶ تا ۱۲ ساعت تأخیر، تا سقف ۴۵ یورو هزینه‌های اضافی به وجود آمده را جبران می‌کند.

  • بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت تأخیر، تا سقف ۹۰ یورو هزینه‌های اضافی به وجود آمده را جبران می‌کند.

  • بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت تأخیر، تا سقف ۱۳۵یورو هزینه‌های اضافی به وجود آمده را جبران می‌کند.

  • بیش از ۲۴ ساعت تأخیر، تا سقف ۱۸۰ یورو هزینه‌های اضافی به وجود آمده را جبران می‌کند. سقف پرداخت این شرکت‌ بابت این خسارت، ۱۸۰ یورو است.

طبق گفته سایت رسمی بیمه‌ پاسارگاد، این هزینه به شرط برقراری بندهای زیر پرداخت می‌شود:

  • تأخیر به دلیل اعتصاب کارگران فرودگاه، شرکت‌های خدماتی یا شرکت‌های هواپیمایی شامل این پوشش نمی‌شود.

  • پروازهای چارتر یا در کل تمام بلیت‌های لحظه آخری از این پوشش مستثنی هستند.

  • برای اخذ خسارت باید علت و زمان تأخیر به‌صورت کتبی موجود و مورد تأیید شرکت حمل‌ونقل مربوطه یا نمایندگانش قرارگرفته باشد.

  • هزینه‌های مربوط به این خسارت، از زمانی که بیمه‌شده جا رزرو کرده باشد، محاسبه می‌شود.

در اختیار قرار دادن اطلاعات درمانی توسط شرکت کمک‌رسان در مواقع اضطراری

درصورتی‌که بیمه‌گزار در سفر دچار حادثه‌ای شود، شرکت کمک‌رسان موظف است اطلاعاتی از قبیل نام پزشک، دندان‌پزشک، نزدیک‌ترین بیمارستان محل حادثه و… را به استثنا مراکز تشخیص پزشکی در اختیار بیمه‌گزار قرار دهد.

این مورد بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارد. اکثر شرکت‌های کمک‌رسان اقدامات لازم را در جهت رفع نیاز بیمه‌گزار طبق شرایط بیمه‌نامه انجام می‌دهند و نیازی به کسب اطلاعات نیست.

پرداخت هزینه در صورت فقدان بار

اگر بار بیمه‌گزار در مقصد تحویل داده نشود (به‌جز مقصد “ایران”) شرکت بیمه تا سقف مشخصی خسارت فقدان بار را به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند؛ به شرطی که تا ۲۱ روز بار بیمه‌گزار پیدا نشود و مفقودی اعلام شود. به‌منظور گرفتن خسارت بار، بیمه‌گزار باید گزارشی مکتوب از شرکت هواپیمایی یا فرودگاه به شرکت بیمه ارائه دهد.

بیمه مسافرتی پارسیان و بیمه مسافرتی پاسارگاد، تا سقف ۲۰۰ یورو هزینه خسارت را پرداخت می‌کنند.

یافتن و ارسال بار

در صورت فقدان بار، شرکت کمک‌رسان باید بیمه‌گزار را در زمینه اعلام مفقودی یا شکایت بابت سرقت راهنمایی کند. اگر بار بیمه‌گزار پیدا شود، حمل بار به محل اقامت بیمه‌گزار یا کشور وی به عهده شرکت کمک‌رسان است.

در صورت پیدا شدن بار بیمه‌گزار باید هزینه‌ای را که شرکت کمک‌رسان بابت خسارت فقدان بار تقبل کرده است، بازگردانده شود.

تأخیر در رسیدن چمدان‌ها

چنانچه بار همراه بیمه‌شده تا مدت مشخصی به وی تحویل داده نشود، شرکت بیمه هزینه‌هایی را که بیمه‌شده متحمل می‌شود، تا سقف مشخصی که در بیمه‌نامه ذکرشده پرداخت می‌کند. این هزینه‌ها شامل لباس و لوازم بهداشتی و یا مدت مشخصی که در بیمه‌نامه ذکرشده (هرکدام که زودتر واقع شود) است.

در بیمه مسافرتی پاسارگاد اگر بیمه‌گزار تا ۶ ساعت بار خود را تحویل نگیرد، شرکت کمک‌رسان تا سقف ۱۰۰ یورو هزینه‌های اضطراری را به بیمه‌گزار به شرط ارائه فاکتور پرداخت می‌کند. در این بیمه مسافرتی، شرکت هواپیمایی حتماً باید وابسته به یاتا باشد.

ارائه وجه‌ ضمانت

در صورت نیاز، بیمه‌گزار می‌تواند تا سقف مشخصی مبلغی را در ایران نزد شرکت بیمه مسافرتی خود به‌صورت چک، نقد یا حواله قرار دهد و شرکت معادل همان مبلغ را برای بیمه‌گزار در مقصد حواله می‌کند.

این خدمت بیمه مسافرتی مشابه خدمتی است که صرافی‌ها ارائه می‌دهند.

بازگرداندن کودکان به ایران در صورت فوت یا بستری سرپرست

اگر فرد بیمه‌گزار به علت بیماری، فوت و… قادر به مراقبت از فرزند خود نباشد، شرکت بیمه با نظارت یک فرد بزرگ‌سال هزینه بازگشت فرزند به کشورش را پرداخت خواهد کرد. سن قابل ‌قبول برای فرزند بستگی به شرایط بیمه‌نامه دارد.

 

استثناهای پوشش بیمه مسافرتی

 

 این موارد استثنا با اینکه به بیمه‌گزار خسارت وارد می‌کند ولی شامل بیمه مسافرتی نمی‌شود. استثناهای بیمه مسافرتی برای شرکت‌های بیمه مختلف، اختلافات جزئی دارد. موارد زیر تمام استثناهایی است که یک بیمه مسافرتی می‌تواند داشته باشد:

  1. مواردی که بیمه‌گزار قصد سواستفاده از شرکت بیمه را داشته باشد.

  2. خسارات ناشی از تروریسم، جنگ، آشوب، مشارکت بیمه‌گزار در اقدامات جنایی یا اقدامات نیروهای مسلح هنگام صلح.

  3. خسارات ناشی از بی‌توجهی یا بی‌احتیاطی جدی بیمه‌گزار یا اعمال تقلب آمیز وی

  4. خسارات ناشی از بیمه‌گزار تحت درمان بیماری روانی یا دارای اختلال مشاعر و یا درمان این نوع بیماری‌ها

  5. صدمات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و…

  6. خسارات ناشی از مواد رادیواکتیو و فعل‌وانفعالات هسته‌ای

  7. خسارات ناشی از شرکت بیمه‌گزار در شرط‌بندی یا دعوا (مگر این‌که بیمه‌گزار قصد دفاع از خود را داشته باشد)

  8. هزینه‌های درمانی برای بیماری‌هایی که بیمه‌گزار قبل از سفر یا قبل از اعتبار بیمه‌نامه دچار آن‌ها بوده است

  9. صدمات ناشی از شرکت کردن یا تمرین بیمه‌گزار در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی زیر نظر هر فدراسیون یا سازمان مشابه

  10. خسارات ناشی از شرکت کردن بیمه‌گزار در ورزش‌ها و اقداماتی که در عرف خطرناک تلقی می‌شوند مثل مشت‌زنی، سقوط آزاد، موتورسواری و…

  11. خسارات برای افراد مقیم دائم و دانشجویان خارج از کشور

  12. صدمات ناشی از استفاده از وسایل نقلیه غیرمتعارف (هلی‌کوپتر و…)

  13. صدمات ناشی از ریسک‌های شغلی

  14. خساراتی که بدون اطلاع به شرکت کمک‌رسان توسط بیمه‌گزار پیگیری شود (به استثنا موارد خاص)

  15. صدمات یا مرگ ناشی از خودکشی

  16. صدمات ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر و داروهایی که بدون نسخه پزشک تجویز شده باشد یا قبل از سفر بیمه‌گزار مصرف کرده باشد. بعضی شرکت‌های بیمه حتی عوارض ناشی از داروهایی را که پزشک تجویز کرده باشد، تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

  17. هزینه‌های مربوط به درمان‌های توان‌بخشی، فیزیوتراپی، آفتاب درمانی، درمان به‌منظور زیبایی و معالجه از طریق چشمه‌های آب معدنی

  18. هزینه‌های بیمه‌گزار برای تهیه لوازمی مثل عینک، وسایل کمک ارتوپدی، ارتودنسی، پروتز و…

  19. خسارات ناشی از باری که به‌خوبی بسته نشده باشد یا شامل مواد فاسدشدنی باشد

  20. موارد ناشی از بارداری، زایمان، سقط جنین و پیشگیری از بارداری

  21. مواردی که قبل از شروع اعتبار بیمه‌نامه اتفاق بیفتد

  22. مواردی که ناشی از کوتاهی نیروهای حوادث غیرمترقبه (اورژانس، آتش‌نشانی و…) باشد

  23. هزینه‌های ناشی از درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و یا بیماری‌های مزمن، واگیردار و ادامه‌دار

  24. هزینه‌های مربوط به خسارات پس از تشخیص بیماری صعب‌العلاج (شیمی‌درمانی و…)

  25. درصورتی‌که بیمه‌گزار برخلاف توصیه پزشک به سفر برود.

  26. خسارت‌های ناشی از تأخیر در پروازهای چارتری و غیرعادی

  27. تأخیر به دلیل جنگ، اعتصاب و… که بیمه‌گزار قبل از شروع سفر به آن‌ها آگاه بوده است.

  28. تحریم قطعی یا موقت پرواز توسط مقامات ارشد فرودگاه و سازمان‌های مشابه درصورتی‌که بیمه‌گزار قبل از شروع سفر به آن‌ها آگاه باشد.

  29. عوارض ناشی از معالجات انجام‌شده در کشور محل اقامت

  30. هزینه‌های ناشی از اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون

  31. درمان خساراتی که طبق نظر پزشک ضرورتی برای درمان ندارد

  32. خسارت بیماری‌های شایع در دنیا

شرایط بیمه مسافرتی

 

شرکت‌های بیمه مختلفی خدمات بیمه مسافرتی را ارائه می‌دهند. بسته به شرکت بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید، این شرایط ممکن است متفاوت باشد.

بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور می‌تواند برای هر فرد با توجه به شرایط سفر و وضعیت وی متفاوت باشد. به همین خاطر هرکس با بالا بردن اطلاعات خود در مورد انواع بیمه مسافرتی می‌تواند بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور را برای خود برگزیند.

پس بهتر است در مورد عوامل تعیین‌کننده بیمه مسافرتی بیشتر بدانیم. این عوامل عبارتند از:

مدت زمان سفر

بسته به مدت زمانی که قصد سفر دارید و می‌خواهید تحت پوشش بیمه مسافرتی باشید، نوع بیمه مسافرتی شما فرق دارد. انواع مدت زمانی که معمولاً شرکت‌ها بیمه‌نامه مسافرتی صادر می‌کنند، به‌صورت زیر است:

  • ۷ – ۱ روز

  • ۱۵ – ۸ روز

  • ۲۳ – ۱۶ روز

  • ۳۱ – ۲۴ روز

  • ۴۵ – ۳۲ روز

  • ۶۲ – ۴۶ روز

  • ۹۲ – ۶۳ روز

  • شش‌ماهه

  • یک‌ساله

البته بعضی از شرکت‌های بیمه، بیمه مسافرتی شش‌ماهه و یک‌ساله صادر نمی‌کنند.

اگر ازجمله کسانی هستید که در طول سال زیاد سفر خارجی می‌روید، برای شما به‌صرفه‌تر است بیمه مسافرتی شش‌ماهه یا یک‌ساله تهیه کنید. در غیر این صورت فقط برای مدت سفر خود کافی است بیمه تهیه کنید.

سن بیمه‌گزار

شرکت‌های بیمه برای بیمه مسافرتی یک دسته‌بندی سن دارند و بسته به اینکه بیمه‌گزار در کدام‌یک از این دسته‌ها قرار بگیرد، نوع بیمه مسافرتی و نرخ آن متفاوت است. این دسته‌بندی به شرح زیر است:

  • تا ۱۲ سال

  • ۱۳ تا ۶۵ سال

  • ۶۶ تا ۷۰ سال

  • ۷۱ تا ۷۵ سال

  • ۷۶ تا ۸۰ سال

  • ۸۱ تا ۸۵ سال (یا بالای ۸۱ سال)

مورد آخر در شرکت‌های بیمه مختلف متفاوت است. بعضی شرکت‌ها به افراد بالای ۸۵ سال خدمات بیمه مسافرتی ارائه نمی‌دهند.